Rask smertelindring

Jeg har hatt en svært utfordrende og vanskelig tid de siste 2 ukene. Som jeg nevnte tidligere, så har jeg blitt dårligere, og bare de 3 siste dagene har det økt på enda mer med smerte.

I går klarte jeg ikke mer, og jeg trengte raskere og mer effektiv smertelindring. Stian kjørte meg da til legekontoret med en gang.

Da jeg kom inn, gikk jeg rett til skranken og sa at jeg trengte hjelp. Min lege har lagt inn beskjed om å gi meg smertestillende intravenøst raskt ved behov, det blir da gitt morfin og buscopan, og eventuelt afipran (kvalmestillende).

Jeg fikk lagt meg nedpå, og de la inn veneflon og ga medikamentene ganske raskt. Første dosering hjalp veldig lite, og jeg merket ingenting av morfinen, det er pågrunn av min høye toleranse og det måtte derfor gis mer enn «normalt» for at jeg skulle få god effekt.

Legen la også inn haste-beskjed til sykehuset med blodeprøvesvar, og for å få satt i gang behandlingen snarest mulig.

Så nå venter jeg utålmodig på en telefon eller innkalling til time, og krysser fingrene for at det  skjer noe veldig snart! 🙂 Så får jeg vel bare holde ut den tiden det tar..

Elisabeth Skogstad 26 år, født i mars, kommer fra Bardufoss.
Posts created 69

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top