Facebook gratulasjoner og forventninger (som ved likes)

«Det er mange som har forventninger, og får seg en skuffelse, nesten som ved likes. Men bursdager er jo noe annet. Eller?»

Ja, jeg ble 24 år i dag, og jeg skjønner ikke hvor tiden blir av. Selve dagen har ikke vært noe særlig annerledes, gjør ikke så stort utav bursdager lengere. Men det å få personlige bursdagsmeldinger og telefoner er alltid godt, og noe som jeg syns er viktig for at jeg skal føle meg bra på dagen min 🙂 Gaver er også veldig hyggelig å få, og det gjør jo såklart at bursdagene stikker seg ut mer enn en vanlig dag!

Jeg syns selv det er viktig og veldig stas å glede mine nære med hilsninger, gaver, og besøk når det lar seg gjøre. Akkurat nå med coronaviruset som herjer, så ønsker jeg helst ikke å dra noen steder, og besøk kan godt vente. Det får jeg ta igjen til neste år, når jeg fyller 25 år!

FACEBOOK GRATULASJONER

Hehe, facebook-hilsninger på bursdager er jo blitt mye mer vanlig enn en mer «personlig» hilsen via SMS. Men så er det faktisk veldig skuffende for mange som ikke får så mange hilsninger på facebook. Vi vet alle at det ofte ryr inn godt over hundre hilsninger hos mange av våre facebook-venner, og når man da selv mottar fra 20-40 stk på sin egen dag er det ikke til å unngå at man kjenner på et nederlag. Det er for mange som f.eks går på ungdomsskoler eller skoler generelt det er verst for, siden de alltid omgås masse mennesker. Mange blir jo nærmest flau over at de ikke får like mange som «alle andre», og syns det er vanskelig.

Litt som ved likes kanskje?

Og når man har bursdag «offentlig» på facebook så er det blitt vanlig å få nesten alle hilsninger der (og det har nok litt med å gjøre at man får opp varsel når en venn har bursdag). Da jeg selv gikk på ungdomsskolen,  fikk jeg godt over hundre til to-hundre som gratulerte meg på den tiden. Men i dag som voksen, så er det betydelig mindre, ned i 30 stk, og man legger godt merke til det. Slik var det i fjor også. Det kjennes litt leit ut faktisk, om jeg skal være helt ærlig! Og jeg har jo lagt merke til noen jeg selv bryr meg mye om, som jeg kanskje trodde ville gi meg en hilsen via telefon, sms eller facebook, som ikke har gjort det.

Hehe, joda. Jeg måtte bare nevne dette. Men stortsett er jeg veldig fornøyd med dagen, og har kosa meg 🙂

 

 

Elisabeth Skogstad 26 år, født i mars, kommer fra Bardufoss.
Posts created 69

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top